Akhlrnya, DrRushdi Tampil Ddah Cerlta Sbenar. Dlkatakan N0ra MlntaCrai IsteriPrtama

KUALA LUMPUR: Ketika sedang meraikan musim yang indah selepas bergelar isteri, ujian datang menghimpit penyanyi terkenal, Datuk Nora Ariffin dan suaminya, Dr Rushdi Ramli.

Tidak pernah terlintas di fikiran Nora dan suaminya, niat baik mereka menghebahkan berita pernikahan disambut dengan tuduhan tidak berasas.

Penyanyi masyhur itu yang mengumumkan beliau sudah menjadi isteri kepada Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh dan Usul, Universiti Malaya terpaksa berhadapan dengan d.akwaan liar yang semakin luas tersebar di media sosial.

Dikatakan Dah Kahwin Selama Dua Tahun

“Astaghfirullah hal ‘azim,” demikian respon penyanyi Datuk Nora Ariffin apabila muncul satu k.ontroversi panas membabitkan perkahwinannya baru-baru ini.

Menurut Nora, kesemua yang dinyatakan itu adalah tidak benar dan hanyalah f.itnah semata-mata.

“Astagfirulllahalazim..Semua ini f.itnah, tidak benar. Ini saja statement dari saya,” katanya ringkas.

Tidak cukup dengan itu, individu tersebut juga mend.akwa Nora pernah memaksa suaminya itu untuk menc.eraikan isteri pertama dengan hanya menggunakan pen dan kertas.

Nora bukan baru kahwin ya. Sudah dua tahun tapi katanya baru dilamar. Dia beritahu kepada umum kononnya baru dilamar apabila wajah suami baharunya itu kantoi dalam satu video percutian Nora ke Langkawi.

Hebat Nora berjaya menipu satu Malaysia. Boleh tanya Nora sendiri, berani kerana benar, d.akwa pengguna laman sosial tersebut.

Dakwa netizen, Nora telah memaksa Dr Rushdi menceraikan isteri pertamanya selain pernikahan mereka sudah memasuki usia dua tahun.

Tanpa menunggu lama atau membiarkan d.akwaan itu berlanjutan, Dr Rushdi tampil memberi penjelasan.

Menurut Dr Rushdi, segala kenyataan yang ditularkan di media sosial merupakan f.itnah dan t.ohmahan semnata-mata.

“Saya Rushdi Ramli secara jujur dan seikhlas hati ingin menjelaskan bahawa segala kenyataan-kenyataan yang telah div.iralkan pada saat ini bertujuan untuk mencemarkan nama baik perkahwinan antara saya dan Datuk Nora Ariffin adalah suatu f.itnah, adalah satu tohmah yang berniat j.ahat dan b.uruk.

“Allahuakbar… semoga Allah SWT memberikan balasan yang setimpal terhadap orang-orang yang berniat j.ahat terhadap kami dan terhadap perkahwinan kami,” kata Dr Rushdi dalam rakaman suara yang diedarkan kepada wartawan pada Ahad.

Kredit : Astro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.