PhonD0a Orang Rmai, Ini Keadaan PlakonLufya Lpas Ada CubaanNak ClikAnak Bliau

Petaling Jaya – Pelakon dan penyanyi, Lufya mend.akwa berdepan detik c.emas apabila dip.ukul di bahagian ke.pala dan b.adan dengan kayu dalam cubaan menc.ulik anaknya, Laana Haura, 5, di sebuah taman permainan di Kota Damansara, di sini, dua hari lalu.

Lufya mend.akwa, seorang lelaki berbadan besar memu.kulnya dengan t.eruk ketika cuba menyel.amatkan anaknya dalam keja.dian kira-kira 4 petang itu.

Sekadar info, Lufya mula terlibat dalam bidang seni apabila menyertai pertandingan Akademi Fantasia Musim Ke6 pada tahun 2008. Kemunculan Lufya dalam bidang ini juga mula mendapat tumpuan dari peminat di Malaysia setelah muncul dalam pertandingan tersebut.

Seterusnya, beliau juga mula menjinakkan diri dalam bidang lakonan dan telah banyak membintangi beberapa drama dan telefilem.

Pada tahun 2014, lagu ciptaan dan dinyanyikan oleh Lufya iaitu Doaku dijadikan lagu runut untuk drama Ramadan Jangan Pergi yang disiarkan di TV3. Lagu yang dicipta oleh beliau pada tahun 2012 itu mendapat sambutan yang menggalakkan dari pendengar Malaysia.

Doakan Kesembuhan Kami

Selama ini, saya melihat babak atau aksi g.anas dalam kaca televisyen dan pawagam. Namun, saya menempuhnya sendiri, dua hari lalu. Lelaki ini mem.ukul saya dengan kayu pada bahagian kepala dan badan menyebabkan saya alami kec.ederaan agak ter.uk.

Syukur, saya dan anak selamat. Ketika keja.dian, Laana sempat menjerit meminta tolong, namun, tiada sesiapa di tempat kej.adian dapat membantu.

“Nasib baik, saya pernah belajar bert.inju, jadi boleh memperta.hankan diri apabila berlaku situasi tak terduga ini. Saya sempat mene.ndang muka dan menumbuk alats.ulit lelaki ini, sebelum berjaya menyelamatkan diri,” d.akwa Lufya.

Ketika dihubungi, Lufya sedang mendapatkan r.awatan dan akan membuat laporan polis, hari ini. Lufta atau nama sebenarnya, Lutfyah Sheikh Omar berkata, sebagai manusia harus, dia sentiasa peka dan berjaga-jaga dalam apa juga si.tuasi.

Selalunya golongan wanita dianggap lemah, jadi ada ilmu memperta.hankan diri. Dengan izin Tuhan, saya dapat mela.wan, sekali gus, menyelamatkan anak.

“Manusia zaman sekarang sanggup buat perkara k.eji dan semakin hilang perikeman.usiaan,” katanya memohon doa diberi kese.mbuhan dan kese.lamatan. Menurut Lufya, dia terpaksa mengga.gahkan diri ke h.ospital pada hari keja.dian untuk mendapat r.awatan.

“Kini, saya masih menerima r.awatan akibat kec.ederaan. Namun, keadaan saya okay,” katanya.

Kredit : BH/IG

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.